Ułatwienia w raportowaniu dla płatników opłaty OZE
Znowelizowana ustawa o OZE upraszcza dotychczasowy comiesięczny obowiązek przekazywania Regulatorowi informacji koniecznych do naliczenia opłaty OZE oraz wielkości należnych środków z tytułu opłaty OZE przez operatorów systemów dystrybucyjnych (OSD) oraz operatora systemu przesyłowego (OSP).
Zmniejszyła się częstotliwość przekazywania tych informacji do wyłącznie dwóch terminów w roku.
Co i kiedy raportować?
OSD i OSP mają obowiązek raportować do Prezesa URE w terminach do:
- 31 lipca – za okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca danego roku,
- 31 stycznia – za okres od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia roku poprzedniego.
Przekazywane Prezesowi URE informacje obejmują:
- dane na temat ilości energii elektrycznej, która stanowi podstawę do naliczenia opłaty OZE,
- dane na temat wielkości należnych środków z tytułu opłaty OZE.
Jak przekazać ankiety?
Wypełnione ankiety OSD i OSP powinny przekazać na adres: Departament Źródeł Odnawialnych, ul. Towarowa 25a, 00-869 Warszawa bądź składać bezpośrednio w Kancelarii Urzędu lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP: /URE/SkrytkaESP albo przesłać w formie dokumentu PDF na adres e-mail: [email protected] (dokument należy podpisać elektronicznie, zgodnie z reprezentacją ujawnioną we właściwym rejestrze).
Teraz o takich newsach możesz dowiadywać się jako pierwszy! Jak? Pobierz darmową aplikację „Twój asystent” i od dziś bądź zawsze na bieżąco! Więcej dowiesz się tutaj >> https://twojasystent.pl |
Źródło: ure.gov.pl